Knippen, plakken, kleuren en blij zijn - Reisverslag uit Bat Yam, Israel van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Knippen, plakken, kleuren en blij zijn - Reisverslag uit Bat Yam, Israel van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Knippen, plakken, kleuren en blij zijn

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 November 2014 | Israel, Bat Yam

Mah nishma!

Ik ben alweer een tijdje in Israel, dus het is eens tijd voor een update.
Vorige week zaterdag (het voelt alweer veel langer geleden) was ik veel te vroeg op Schiphol en had ik tijd om te chillen in de business class lounge, want de economy class was al volgeboekt. Midden in de nacht zijn we (ik en 2 collega’s: Neda en Ayse) goed aangekomen en werden we op het vliegveld opgewacht als VIPs, om snel door de douane te komen, om vervolgens net zo lang als iedereen op onze koffers te wachten...

De volgende ochtend werden we om half 10 opgehaald door de taxi, dus lekker rustig aan om half 9 opgestaan, en werd ik meteen gebeld waar ik bleef. (om 20 over 2 had ik mijn tijd gechecked, en toen stond mijn telefoon goed op Israelische tijd, maar hij stond dus ook nog op Nederlandse tijd, waar een half uurtje later de wintertijd in ging.) in recordtijd was ik dus aangekleed en beneden, en had ik gelukkig ook nog een broodje in mijn tas zitten, dus kon ik in de taxi nog wat eten (soms zijn die Nederlandse gewoonten best handig).

Op het werk zijn we meteen goed ontvangen, iedereen is erg aardig en behulpzaam. De eerste trainingen zijn in volle gang. (Op dit moment ben ik met Neda in training voor de HPLC, en Ayse is op een andere site om een andere techniek te leren.) Op het werk schrijven ze alles in logboeken, en het is een heleboel geknip en geplak om alle resultaten in het logboek te zetten. Het is weer even wennen, maar erg leuk om te zien hoe het er in een ander lab aan toe gaat. (andere pipetten, andere regels, andere schoenen, andere kantine).

’s Avonds hebben we tijd voor onszelf, maar helaas is het al donker tegen de tijd dat we klaar zijn met werk, dus zien we de stad vooral in het donker. Ons hotel ligt in Bat Yam, een kleine stad tegen Tel Aviv aan, maar het ligt wel aan het strand.

Onze weekenden beginnen hier al op vrijdag, afgelopen vrijdag zijn we naar Tel Aviv geweest, waar we eerst naar de סוק הכרמל (Souk Hacarmel) geweest. Dit is een typisch Israelische markt, erg druk, maar leuk om te zien. We hebben ook een beetje door de stad en langs het strand gelopen. Tel Aviv bestaat (wat wij hebben gezien) vooral uit hele moderne hoge hotels aan het strand, en een mix van hele lelijke bouwvallen en iets minder lelijke gebouwen in de rest van de stad (zo klinkt het wel heel erg… , oke, er staan ook wel wat normale gebouwen).

Op zaterdag hebben we rustig aan gedaan, ik kwam Neda en Ayse tegen op het strand, en daar hebben we de hele ochtend gelegen, gewandeld en gezwommen. (op het werk was iedereen geschokt, zwemmen in de winter =O ).Tegen het einde van de middag zijn we naar Old Jaffa gegaan. Hier hebben we weer lekker rondgewandeld, en in tegenstelling tot Tel Aviv zelf staan hier mooie oude gebouwen, kleine smalle straatjes, en is er een leuk park. Het was alweer snel donker, dus zijn we op zoek gegaan naar een leuk plekje om te eten, en we hebben besloten dat we zeker nog een keertje terug moeten komen, want er was hier genoeg te zien!

Zondag begon alweer de tweede week, en we zijn ondertussen weer hard aan het werk, ik ben de laatste HPLC trainingen aan het afronden, en ga morgen beginnen bij Chemistry, waar ik voor verschillende testen getraind ga worden. Bij chemistry werken ze in shifts, waardoor ik morgen al om 7 uur moet gaan beginnen. Hoe ik dat ga overleven weet ik nog niet, maar dan zien we aan het einde van de dag misschien nog wel wat zonlicht =).

Tot de volgende keer!
Xxx Esmee

  • 05 November 2014 - 09:17

    Karlijn:

    Leuk verslag!! :D Ghihi.. ja met het verzetten van de klok werd het je ook niet gemakkelijk gemaakt op je eerste dag.. Lastig als mobieltjes ineens met je mee gaan denken.

  • 06 November 2014 - 12:18

    Gesina Kars:

    Leukom je verslag te lezen, nog veel werk plezier en geniet van dE vrije tijd

  • 06 November 2014 - 22:42

    Mam:

    Leuk om een beetje op de hoogte te blijven van je verblijf in Israël. Maak er een mooie tijd van. Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Bat Yam

Israël

Training in het buitenland

Recente Reisverslagen:

23 November 2014

That’s it? No, Dead Sea!!

15 November 2014

Israeli style

12 November 2014

Weekendje Noorden

04 November 2014

Knippen, plakken, kleuren en blij zijn
Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 22648

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: