drie kleine meisjes in de grote stad - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu drie kleine meisjes in de grote stad - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

drie kleine meisjes in de grote stad

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

07 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Vrijdagavond 20 mei was het dan zover, Karen en Karlijn kwamen naar Edinburgh!! Na een 3 uur lange busreis kwam ik ook aan, en kon ik op zoek naar het hostel. Daar 3 bedden geclaimd en weer terug richting het centrum, om de meiden op te halen =D. weer terug naar het hostel, om de bagage te dumpen, cadeautjes uit te pakken (een t-shirt van little miss bad, een spel kaarten met cocktailrecepten, en 2 pakken hagelslag :) ). Daarna een pub gevonden om een biertje te drinken, en er om 1 uur weer uitgegooid te worden zodat we op tijd konden gaan slapen.

De volgende dag rustig begonnen met een ontbijtje en een beetje shoppen, en om 1 uur gingen we een tour doen. Onze tourleider was Troy, een Australier die de week ervoor ook mijn ouders een tour door Edinburgh had gegeven. Hij kon erg boeiend vertellen, en na een paar uur hadden we de hele (oude) stad (met alle Harry Potter highlights) gezien. Nadat we ons hadden omgekleed in het hostel hebben we snel iets gegeten (alles was vol :S, dus kebab) want we moesten weer op tijd klaar zijn voor de pubcrawl (het uitgaan eindigt hier vroeg, dus ze beginnen ook al om 8 uur). Het was erg gezelig, er was een groep Amerikanen die gewoon met iedereen begonnen te praten, en ze hadden ook hun professor meegenomen met de pubcrawl. Toevallig was dat een Nederlander, die ook in Wageningen had gestudeerd (wat is de wereld toch klein). Wat pubs later kwamen we in de Frankenstein, en ik heb nog nooit zoveel superhelden bij elkaar gezien, wist niet eens dat er zoveel bestonden (Karlijn staat gelukkig met ze allemaal op de foto).

De dag erna weer op tijd op, want we moesten op tijd uitchecken. Daarna alle souvenirshops in geweest om cadeautjes voor Karen’s zussen te kopen. En na de lunch (brood met chips…??) zijn we naar de whisky experience geweest. Dit was geen echte distilleerderij, maar eerder een soort carnival festival (maar dan zonder het muziekje) waarin je langs de verschillende processen komt. Wij hadden de Nederlandse uitleg erbij, wat in het begin nogal lachwekkend was. Daarna natuurlijk ook de whisky geproefd, en een indrukwekkend grote verzameling flessen gezien.
Na de whisky zijn we weer teruggegaan naar het kerkhof (en dan vraag je je af waarom we daar naartoe zouden gaan) om het graf van Tom Riddle te zien (voor de mensen die Harry potter in het Nederlands lezen, Marten Vilijn a.k.a. Voldemort).
We hebben lekker in een pub ergens gegeten, en daarna onze bagage opgehaald bij het station, daar aangekomen waren we het bonnetje kwijt, (waarvan ik ook zei dat ik het kwijt ging raken) en weer terug naar de pub en weer terug naar het station. De man van de bagage zei ook: It’s always Americans that loose their receit. (ik weet nog steeds niet of ik dit nou als compliment of belediging moet opvatten). Daarna zijn we in het hardrock café geweest! Waar we lekker een cocktail hebben gedronken, en we ook weer om 1 uur uitgekickt werden. Toen dus maar op zoek naar een plek die nog wel open was, en kwamen we weer terug bij Whistlebinkies. Om 3 uur hebben we toch maar de bus richting het vliegveld genomen. Karen en Karlijn zijn gelukkig in hun vliegtuig terecht gekomen, want toen ik in de bus terug zat las ik in de krant iets over een aswolk en een vulkaan in IJsland.

ik lig een beetje achter met mijn verhaaltjes, binnenkort meer over het monster van loch ness, tropische hitte in Schotland, en nog veel meer

tot snel!!

  • 08 Juni 2011 - 07:06

    Saar:

    Geniet er nog maar van, voor je het weet is het weer voorbij...

  • 08 Juni 2011 - 08:44

    Karen:

    that was fun!! =)

  • 08 Juni 2011 - 13:15

    Karlijn:

    meissie, is een mooi verslag geworden! :d ik had dit weekend geen tijd om er nog dingen aan toe te voegen want ik zat met mijn ouders op de camping. maar ik vind het resultaat erg mooi! ik vind het een zeer geslaagd weekend. geniet er nog van daar. ik ben benieuwd hoe de rondreis door schotland je bevalt.
    xxxie

  • 09 Juni 2011 - 18:14

    Leon:

    Klinkt als een erg gezellig weekend samen met K&K. Zo te lezen hebben jullie je geen moment verveeld, maar dat had ik ook niet verwacht ;)

    Succes nog ff met je onderzoek daar Esmee en alvast veel plezier met je rondreis!
    xx

  • 12 Juni 2011 - 10:53

    Mam:

    eindelijk dan een gedeelte van je verslag met K&K, erg leuk. geniet er verder van en dan zie ik je komend weekend heel even. knuffel ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 22689

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: