Loch ness enzo - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Loch ness enzo - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Loch ness enzo

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Samen met Margien (nieuwe Nederlandse student) en Rebecca (Ierse masterstudent die ook op Rowett werkt) ben ik een weekend naar Inverness geweest. Het begon met de(alweer) 3 uur lange busreis, waar we een jongen hebben leren kennen die wel begrijpt wat er zo lekker is aan Nederlandse hagelslag ;). Ons hostel lag naast het busstation, dus na het droppen van onze bagage (en het bijwerken van de make-up natuurlijk) gingen we het nachtleven in Inverness ontdekken. We gingen naar Hootananny’s, waar een live bandje Schotse muziek speelde, en een dronken oude man jonge meisjes probeerde te versieren, wat erg grappig was (zolang jij het niet zelf was). Hier een paar locale biertjes geprobeerd, en zelfs aan de whisky gegaan.

De volgende dag was het weer redelijk, dus besloten we om naar loch ness te gaan, we hebben geen foto’s van het monster kunnen maken (wel gezien natuurlijk ;P ) maar wel van het kasteel (of eigenlijk ruïne, want afgebrand door onze eigen Willem van Oranje, als ik het goed heb begrepen). Het loch is echt enorm groot, dus we hebben eigenlijk maar een klein stukje gezien, maar het was erg mooi, vooral toen er een regenboog over het kasteel was.
s’Avonds hebben we in een pub gegeten, het was er erg druk, en alle mannen waren gefocused op de televisie die achter ons hing, maar we kwamen er net iets te laat achter dat er een voetbalwedstrijd ging beginnen. Na het eten een lekkere cocktail gedronken, en Rebecca vond dat we toch echt de Jagerbombs moesten proberen (niet heel bijzonder). Daarna door naar een Ierse pub, waar ook weer een live bandje optrad.

De volgende dag moesten we al om half 11 uitchecken in het hostel, maar hebben we het toch weer voor elkaar gekregen om pas om 12 uur te ontbijten… Margien en Rebecca gingen voor het Schotse ontbijt (compleet met worst, haggis, black pudding, bonen, en nog meer wat je niet als ontbijt wil eten) dus ik ging lekker voor de pannenkoeken. Daarna zijn we het winkelcentrum ingedoken omdat het lekker schots weer was. Later hebben we het toch aangedurft om nog naar buiten te gaan, en een stukje langs de rivier gelopen (over een erg wiebelig bruggetje) en nog een rups van z’n dood gered. Ook zijn we nog naar het Inverness castle geweest, waar 2 kung fu mannetjes foto’s aan het maken waren. Daarna was het toch weer tijd om de bus terug te pakken na een geslaagd weekendje weg.

Het weekend daarna was het opeens heel mooi weer (eigenlijk op donderdag en vrijdag toen we hard moesten werken). Op donderdag was Margien jarig, dus hebben we bij haar in de tuin gepicknickt, erg lekker en gezellig. Op vrijdag zijn we naar het strand geweest om te bbq’en, wat ook erg geslaagd was.

Na weer een week hard werken, was het weekend erna de Beacon Awards night! Een feestje met de volleyballers, waar ook prijzen te winnen waren. Niks gewonnen, maar wel weer een erg gezellig avondje gehad.

Op zondag vierde Ou haar verjaardag, voor mij, Margien, Rebecca en Grainne, omdat Margien en ik met haar echte verjaardag in Nederland waren. Voor deze gelegenheid heeft Ou zelf een taart gebakken (of eigenlijk 2, eentje om te proberen, en ik was proefkonijn).

De week daarna was erg druk, wat experimenten, en een deadline om alles in te leveren(met nog niet eens al mn resultaten binnen, ik voelde bijna iets van stress… )

Dat weekend (kunnen we het nog bijhouden met al die weekenden) ben ik eventjes op en neer naar Nederland gevlogen, om van daar uit meteen naar Belgie door te rijden voor het vrijgezellenfeest van mn zus, wat erg gezellig was. Ook leuk om weer in Nederland te zijn, en weer wat mensen te zien :).

Nu weer terug in Schotland, om nog een paar weekjes hard te werken, en daarna lekker te gaan reizen!

• 21 Juni 2011 - 06:37

Saar:

Ik vond het ook heel erg leuk dat je er was! Geniet er nog van de laatste weekjes daar en succes met de laatste loodjes!

• 21 Juni 2011 - 07:43

Karen:

hihi, blijft grappig dat Margien jouw opvolger is :P

succes met de laatste loodjes en tot snel!

Xxx

• 21 Juni 2011 - 13:35

San:

Hey Esmie,

Ik ben ook bij Loch Ness geweest! Erg mooi:-). Heb je nog Nessie prullaria gekocht;-)?

Kmoet naar mn cellen dus ik houd t kort;-)

Veel plezier nog!

• 30 Juni 2011 - 08:37

Karlijn:

weer een lekker late reactie van mij :P. maar weer mooie verhalen esmee :) monster gezien, rups gered, dat zijn hoogtepunten :D
    zie je snel weer!

• 30 Juni 2011 - 17:56

Leon:

Succes met het afronden en heel veel plezier tijdens de rondreis!!