Visite! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Visite! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Visite!

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

19 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Hoi allemaal, bedankt voor alle lieve berichtjes voor m’n verjaardag =) hier weer een nieuw verhaaltje van de afgelopen paar weken.

De dag na mijn grote verhuizing ging ik na mijn werk m’n eigen fiets stelen bij mijn oude huis. Toen ik 50 meter verder was hield deze er helaas mee op, en ik had toevallig geen bandenplaksetje bij, en ook geen zin om een uur naar huis te lopen. Fiets dus maar weer terug in de garage, en doen alsof ik van niks weet dus. Gelukkig heb ik nu weer een “nieuwe” fiets, iedereen verklaart me hier nog steeds voor gek dat ik elke dag een half uur naar m’n werk fiets, maar het is toch een stuk beter dan op de bus wachten.

Mam & Pap, en Manon & Mark in Schotland

Dinsdag kwamen Mam, Pap, Manon en Mark aan in Schotland, en hebben we lekker in een pub gegeten voordat we naar Dinnet teruggingen, waar zij in een huisje zaten. Vanuit daar waren een paar mooie wandelingen, die we dus ook maar meteen woensdag hebben uitgeprobeerd. Ook loopt er een fietspad waar vroeger de spoorlijn liep, waar je dus goed kan fietsen. Omdat mijn fiets kapot was mocht ik “lekker” bij iemand achterop, en zijn we weer verder gaan wandelen. ’s Avonds eerst even boodschappen gedaan, was maar 5 kilometer fietsen (hmm of toch 5 mijl…), en daarna lekker gekookt en gegeten.
Op donderdag zijn we met z’n allen naar Stonehaven gegaan, een dorpje aan zee, met een heel mooie wandeling langs de kliffen naar Dunnotar Castle, een oude ruïne, die we dus ook even goed bekeken hebben. De ruïne was erg mooi om te zien, met erg gaaf uitzicht over de zee. Na de wandeling hebben we lekkere warme chocomel/ koffie met een scone/ cheesecake/ pannenkoek gedronken/gegeten, in een heel schattig koffiehuisje. ’s Avonds weer terug naar Aberdeen, om daar weer lekker iets te eten, en mij weer terug af te zetten.
Vrijdag hebben Manon & Mark weer het vliegtuig naar huis genomen, en heb ik weer een dag hard gewerkt. Mam en Pap haalden me die avond weer op, en we hebben lekker in het oudste restaurant van de highlands gegeten. Zaterdag zijn we naar Ballater gegaan, dit was een erg leuk dorpje, met veel oude gebouwen, en een erg mooi stationnetje, waar nu allemaal winkels in zitten, omdat de spoorlijn nu dus een fietspad is. Hier hebben we eerst weer gewandeld, de wandeling zelf duurde niet zo lang, maar tegen de tijd dat we het beginpunt van de wandeling hadden gevonden was het ook alweer een halfuur verder. Het was wel een erg leuke wandeling, door de bergen. Toen we weer terug in Ballater waren hadden we bedacht dat we wel de 7 bridges walk konden fietsen. Het begon over het bekende fietspad, langs de koeien en schapen, totdat we bij de suspension brug aankwamen, die over de Dee ging, waarna we aan de andere kant terug konden fietsen. Mam bleef achter om een mooie foto van ons op de brug te maken, en vroeg zich al snel af waarom het zo lang duurde. Er was namelijk een draaideur om op de brug te kunnen komen, waar dus onze fietsen niet doorheen pasten. Aan het andere eind natuurlijk hetzelfde probleem, maar we hebben de overkant bereikt! De terugweg naar Ballater ging net zo soepel als die brug, het was een pad met hobbels, zand, gras,en een weiland waar we doorheen moesten. Blijkbaar was het dus toch geen fietsroute…
Op zondag heeft het de hele ochtend geregend, dus hebben we lekker binnen spelletjes gespeeld. Toen we het aandurfden om naar buiten te gaan zijn we naar Crathes Castle gegaan, dit was een kasteel wat nog wel een dak had, en het was erg mooi om te zien hoe het was ingericht met al die oude meubels enzo. Ook was hierbij een erg mooie tuin (of tuinen) waar we lekker hebben rondgelopen, en zelfs het zonnetje kwam er nog bij kijken. Helaas was het hierna alweer tijd om terug te gaan naar Aberdeen.

Stage
Maandag weer hard aan het werk, en we hebben een nieuwe student, Margien, die over een maandje mijn werk gaat overnemen. Er zijn weer wat vrijwilligers voor hun tweede interventieperiode, wat betekent dat ik het dus weer lekker druk heb met de studie.

Vorig weekend was lekker rustig, niet zoveel gepland, behalve dat het Stephan’s verjaardag was, die we hebben gevierd op een ceilidh. De volgende dag heb ik lekker arretjescake gemaakt. (ik heb een huis met twee ovens, zonder fatsoenlijke ovenschalen of bakblikken…)
Ik heb nog geen feestje gehouden, maar ben wel nog van plan om wat mensen uit te nodigen, maar heb dus wel arretjescake uitgedeeld, en die vonden ze hier ook erg lekker :)

liefs!
Esmee

  • 19 Mei 2011 - 19:58

    Karen:

    nog meer visite!!

    tot morgen!! =)

    Xxxx

  • 19 Mei 2011 - 22:14

    Mam:

    ik zie ons nog op die fietsroute - het was toch leuk, ook al hebben we een stuk moeten lopen. Wij zijn inmiddels ook weer thuis, de tips voor Esmee om "te doen" in Edinburgh zijn ook al doorgegeven. Veel plezier liefs mam.

  • 20 Mei 2011 - 07:03

    San:

    Hey Esmie,

    Zo te horen is t nog steeds gezellig allemaal!

    Fijn weekend alvast!

    xx

  • 20 Mei 2011 - 14:09

    Karlijn:

    haha, schotland is toch geen fietsland dus? arretje cake, lekker :) kenden ze dat daar al, of was het net zo vernieuwend als de stroopwafels helaas?
    TOT VANDAAG :D :D
    xxxie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22692

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: