Met zonder jas - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Met zonder jas - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Met zonder jas

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Vandaag ben ik eindelijk verhuisd, naar een huis met internet =). Mijn nieuwe adres is 12 Sunnybank place, Aberdeen, AB24 3LA.
Mijn nieuwe kamer is erg klein, maar heeft gelukkig geen bloemetjesbehang! Vanaf nu dus elke ochtend vroeg opstaan, om met de bus naar m’n werk te gaan. (of misschien ga ik toch proberen om te fietsen)
Afgelopen weken ben ik weer druk bezig geweest met allemaal dingen die niks met mijn stage te maken hebben, dus hebben jullie weer wat te lezen.

Beacon snow trip (8-10 april)

Dit weekend ben ik met Marcin, Dagmara, Berit en Robin (allemaal volleyballers, behalve Dagmara) gaan skien. We hadden een cottage gehuurd in Newtonmore, in de buurt van de Cairngorms, dus we vertrokken vrijdagavond, in een “wee” nissan micra (voor mensen die niks van auto’s weten: een koekblik op wielen), op weg naar de highlands.
Op zaterdag hebben we lekker geskied, het was erg zonnig en ook redelijk warm, dus je kon wel de sneeuw zien wegsmelten, maar er kon nog steeds geskied worden ook al waren niet alle liften open.
Daarna zijn we lekker ergens gaan eten, het plan was om langs het meer te gaan eten, maar dat restaurant was dicht :(. Aan het meer was het echt lekker warm, en je kan je niet voorstellen dat je op dezelfde dag geskied hebt. Uiteindelijk hebben we in het dorp een ander restaurantje gevonden, waar we lekker in het zonnetje hebben gegeten, en een biertje gedronken. (ze hadden hier bier met de naam “sheepshagger” helaas had ik al besteld, maar t schijnt een best lekker biertje te zijn ;) )

Zondag lag er gelukkig nog steeds sneeuw, hoewel het weer een stuk warmer was. Toen ik “head first” in de sneeuw viel, vroeg iedereen of ik wel oke was, maar het was eigenlijk wel lekker verfrissend zo’n duik in de sneeuw :) . Toen het ’s middags nog steeds zo warm was kon je zelfs lekker in je t-shirtje zonder jas skien :D (kan altijd, maar he).

Edinburgh (21-24 april)

Vorig weekend ben ik samen met Ou naar Edinburgh gegaan, onder andere om mee te helpen met het Edinburgh Science Festival. Het begon met de treinreis langs de zee naar beneden. Er was een heel mooi uitzicht, waar we niet veel van konden zien door de mist(Ou: it’s a different beauty). Nadat we aankwamen bij ons hotel, zijn we samen met Sue, Pat en Beatrice wat gaan eten (zij hadden al een dag gewerkt).

Food lab (22 april)

De volgende dag was het weer tijd om te werken, in de botanische tuinen van Edinburgh. Er waren ongeveer 300 bezoekers over de hele dag, en ik ging weer over de suikerproef (zie mijn verhaaltje van begin april, “altijd alles kwijt”). De opmerking van de dag was: How does sugar taste? Kind: Yummie! =D. Helaas heb ik niet zoveel van de tuinen zelf gezien, want die schijnen ook erg mooi te zijn.
Na het werken (en opruimen) zijn Ou, Beatrice en ik de stad ingegaan om lekker wat te eten, en nadat Beatrice de trein terug had genomen hebben Ou en ik nog wat door de stad gelopen. Toen we door princess street liepen was het zo mistig dat je niet eens het kasteel kon zien liggen.

Edinburgh

De zaterdag zijn we samen naar de dierentuin geweest, helaas heeft het de hele dag geregend, en hadden niet alle dieren zin om naar buiten te komen. Toen we gingen eten in het restaurant vroeg de medewerker aan de man voor mij: do you want chips with your pasta? Ik vond dit een hele rare vraag, maar het is hier blijkbaar normaal om overal frietjes bij te eten, want het antwoord was toch echt ja…

Na de dierentuin zijn we weer de stad ingegaan, en zijn we naar de bios geweest (Limitless). Daarna was het erg lastig waar we gingen eten, Ou wou heel graag Chinees eten, maar daar had ik niet erg zin in, daarna zijn we in een Spaans restaurant gaan zitten, maar dat was ook lastig, want je kon sommige gerechten alleen voor meerdere personen bestellen. Uiteindelijk zijn we in een New York Italian restaurant gaan eten, waar ze niet blij waren dat we op eigen initiatief aan een lege tafel zijn gaan zitten (je moet hier overal wachten tot ze je een tafel aanwijzen).

Op zondag was het eindelijk lekker weer, en gingen we de stad in. We begonnen met de Royal Mile (de weg van het kasteel naar het huis van de koningin) en halverwege zijn we naar het National Museum of Scotland geweest. Hier is ongeveer de hele geschiedenis van Schotland te zien, van de romeinen en de vikingen via de industriële revolutie naar Am McDonald. Erg interessant om een keertje te zien. Daarna weer terug naar de Royal Mile, en deze keer naar beneden gelopen. Uiteindelijk weer een plek opgezicht om te lunchen. Daarna nog een ijsje gegeten, en naar the National art gallery geweest, waar opvallend veel Nederlandse schilderijen hingen. Daarna weer tijd om de trein terug te nemen, er was een stoel voor mij gereserveerd, maar het was zo druk in de trein dat de gang volstond met mensen, dus ben niet bij mijn stoel aangekomen. Toen het wat minder druk was heb ik wel een stoel gevonden (2,5 uur is toch wat lang om te staan).

Royal wedding

29 April was de dag waar ze hier in UK al een half jaar mee bezig waren, en ook de winkels hingen vol met souvenirs voor Wills & Kate. Daarom had ik dus de dag vrij om dit te vieren =). ’s Ochtends was de wedding, waar ik niks van meegekregen heb, maar ’s middags ben ik lekker bij Bee (van volleybal) in de tuin gaan bbq’en.

Kusjes Esmee

  • 02 Mei 2011 - 06:46

    Saar:

    Veel plezier in je nieuwe kamer!

  • 12 Mei 2011 - 08:24

    Karlijn:

    super dat je een nieuwe kamer hebt :D ik had het al van karen gehoord maar heb nu zelf je berichtje gelezen. gezellige nieuwe mensen met wie je nu woont?
    ik ben wel heel benieuwd naar edinburgh!! :D :D en gaaf dat je ook geskied hebt.

    xxxie en tot heel snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 22678

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: