Wistjedatjes!!! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Wistjedatjes!!! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Wistjedatjes!!!

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

19 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Wist je dat…

• Ik de dag na mijn vorige berichtje, weer dacht dat ik mijn shampoo in de sporthal heb laten liggen
• ik dus maar weer gelijk 2 flessen shampoo heb gekocht
• ik er later achter kwam dat mijn shampoo wel in mn tas zat, maar mn schoenen niet
• ik dus de laatste trainingen op blote voeten heb getraind, omdat die sporthal een uur fietsen is
• mijn coach tegen iedereen zei dat ik alvast voor het beachen aan het trainen was =)

• De deuren op mijn werk open gaan met een kaart
• als ik thuis kom, ik soms probeer de deur open te maken met mijn kaart
• dit toch echt niet werkt (gek hè…)
• Op bijna alle deuren hier een dranger zit
• ik er dus niks aan kan doen dat de deur dicht slaat (A)
• dit heel erg irritant is, vooral als je met je bordje met eten door een deur wil

• Ze hier “brown sauce” bij de frietjes eten
• deze saus niet erg aan te raden is
• Brown sauce gemaakt word in Nederland door Heinz
• ik deze saus toch heb gekocht omdat ik niet wist dat die zo vies was

• ik op mijn eerste dag stroopwafels mee heb genomen naar mn werk om uit te delen omdat
dit typisch nederlands is
• Ze hier in de LIDL gewoon stroopwafels verkopen =$ =D

• het uiteindelijk toch gelukt is om mijn kamer op te zeggen
• ik het einde van deze maand bij Ou ga wonen
• Ou een Wii in haar appartement heeft
• ik nu Wario’s Goldmine (Mario kart) heb uitgespeeld zonder te vallen =D
• als je eerst 3 rondjes tegen de richting in gaat, je 6 rondjes vooruit moet om te finishen
• we geen Guitar Hero hebben, dus Damiel hoeft zich nog geen zorgen te gaan maken

• Ze hier op sommige plekken zelfs fietspaden hebben
• deze zijn aangegeven met verkeersborden waarop de fietsen trappers hebben
• hier zo weinig gefietst word dat hier meestal auto’s op geparkeerd staan
• de meeste fietsers hier rondrijden met een fluorescerend gele (of oranje) jas en knipperende lichten
• ik nog steeds geen idee heb waar ik moet fietsen als het niet aangegeven staat

• Ik in de tijd dat ik hier ben meer Polen dan Schotten heb ontmoet
• het er zelfs zoveel zijn dat er zelfs Poolse supermarkten zijn

• WaHo D2 dit jaar voor het eerst sinds 7 jaar niet promoveert of degradeert
• dit hopelijk niks met mijn afwezigheid te maken heeft (maar met Michaels trainingen?)
• dit wistjedatje eigenlijk niks met mijn stage te maken heeft (maar ik vond het toch leuk om even te vermelden)

• Ik alweer over de helft van mijn stage ben
• er over een paar weken al iemand komt om me te gaan vervangen (zodat ik tijd heb om te schrijven, jeej)

• ik me een tijdje heb afgevraagd waar al mijn buren gebleven waren (de schapen)
• ze nu weer terug zijn met hele schattige lammetjes =)

• ik mijn terugvlucht alweer geboekt heb
• een enkeltje naar Schiphol in juli bijna 500 pond kost
• ik dus vanaf Edinburgh ga vliegen voor 70 pond
• ik op 22 juli weer naar Nederland vlieg

• dit wel weer genoeg wistjedatjes zijn
• ik binnenkort wel weer wat van me laat horen

liefs!!

  • 19 April 2011 - 19:30

    Saar:

    Wist je dat:
    - ik dit heel leuk vond om te lezen
    - er erg naar uitkijk om je straks weer te zien
    - je heel veel succes wens met schrijven
    - het hier al best lekker weer is ;)

  • 19 April 2011 - 20:32

    Jolijn :

    pff.. Sarah heeft mn idee gewoon gejat =O.. dus ik zal maar niet in wistjedatjesstijl gaat reageren;)..

    Maar erg leuk om het zo te lezen! En heb je je schoenen nog terug gevonden?

  • 20 April 2011 - 07:22

    San:

    Hey Esmie!

    Wat leuk dat je al weer bijna terug komt! (nouja, toch nog 3 maanden zie ik). Veel succes met de laatste proeven en het schrijven dan:-). En niet nog meer spullen kwijtraken in de sporthal he;-). Hang anders daar ook een briefje op de deur met 'vergeet je niet iets?' :P.

    xx

  • 20 April 2011 - 08:26

    Marleen:

    Wist je dat we met 9 punten verschil BSVO achter ons hebben gelaten? En wij van dames 2 zijn wel heel trots op deze bijzondere prestatie ;) ... En dat Michael ons nu alleen nog maar harder laat trainen voor volgend jaar :S

    Tof berichtje weer Esmee. Ik vroeg me af, heb je nog tijd om Edinburgh in te gaan op je terugreis? Het is namelijk een hele toffe stad.

    Enneh, naast alles dat je vergeet, niet vergeten te genieten van je tijd daar he :P

  • 20 April 2011 - 08:43

    Karen:

    nice! =)
    succes met verhuizen ;-)

    Xx

  • 20 April 2011 - 10:40

    Jenny:

    Esmee!!

    Je vermaakt je prima daar lees ik zo!! Net als ik hier aan de andere kant van de wereld!!
    Je wist je datjes, erg herkenbaar (a la Esmee) zijn!

    Ik dus weet dat je nog steeds dezelfde gekke en lieve Esmee bent :D!!

    Succes!
    xxx Jenny

  • 20 April 2011 - 15:10

    Manon:

    Ik heb weer erg moeten lachen om je leuke berichtje...
    En gelukkig is het ons gelukt om de boot en vliegreis te boeken zodat we begin mei lekker een paar daagjes in Schotland komen genieten. We hebben er erg veel zin in...
    liefs Manon

  • 30 April 2011 - 17:45

    Karlijn:

    Esmee :D:D
    hier weer een late reactie van mij. super leuk, die wist je datjes. en fijn dat je iig kunt gaan verhuizen. je woont dan nog wel steeds in aberdeen?
    wist je dat: ik het grappig vind dat je in de koeienstad woont, maar je buren SCHAPEN zijn? ^^
    ik heb super veel zin in ons weekendje edinburgh, misje!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 22691

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: