Visite - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Visite - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Visite

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 Oktober 2012 | Ierland, Limerick

De blaadjes vallen van de bomen, mijn winterjas is weer uit de kast, de etalages van de winkels zijn al helemaal in halloween en kerst-sferen, en mijn fleecedekentje dat dienst deed om het licht buiten te houden, wordt weer gebruikt waar het voor bedoeld is, kortom de herfst is weer begonnen, tijd voor een nieuw verhaaltje!

Volleybal
Waar ze in Nederland in elk klein dorpje met een gymzaal een volleybalvereniging hebben, zo hebben ze in Ierland alleen in de grote steden een kleine volleybalvereniging. Het niveau is daarom niet zo hoog, en de tegenstanders zijn altijd ver weg, vandaar dat we in de National league spelen, er is niks dichterbij...
Mijn eerste wedstrijd was uit tegen Newbridge, wat dus een hele dag heeft gekost om een paar uurtjes te volleyballen, maar we kregen wel gratis sandwiches na de wedstrijd van de tegenstanders, wat blijkbaar heel normaal is hier. Ook al spelen we tegen teams van ver weg, en hebben we twee scheidsrechters(!) en een begin-van-de-wedstrijd-ritueel :o, toch spelen we vaak in gymzaaltjes bij een school, wat een tegenstrijdigheid. Mijn tweede wedstrijd hebben we ook verloren, maar vooral de eerste set erg goed gespeeld, en erg spannend gemaakt (28-26 ofzo). Ook is het altijd fijn om weer ff Nederlands te praten, als Elisabeth op de training is.

Mam op bezoek
Vrijdag was het alweer tijd voor het volgende bezoek, mam kwam naar Ierland! We hadden in Galway afgesproken, en daar samen naar ons B&B gewandeld. Toen een wandelingetje langs de kust gemaakt, en richting het centrum om een leuke pub op te zoeken, om lekker iets te eten en te drinken.
De volgende dag moesten we weer vroeg op, we moesten op tijd bij de bus zijn om naar de Aran eilanden te gaan. Uiteindelijk waren we netjes op tijd, en moesten we nog een half uur wachten, die tijd hebben we nuttig besteed in de Penneys om een sjaal te kopen, want het zal wel koud zijn op dat eiland. Uiteindelijk op de boot begon de zon een beetje te schijnen, dus hebben we Inis Mór op de fiets verkend. Waar het op de boot nog zo druk was, zo leeg was het op het eiland zelf, op een paar toeristische plekken na hebben we nauwelijks mensen gezien. Op het eiland was een mooi Fort, Dun Aonghasa, wat op de rand van een klif stond (de meeste forten zijn hier rond, maar deze was maar half). Hier hadden we een erg mooi uitzicht op de kliffen, en op de rest van het eiland. Op de terugweg hadden we een ander mooi weggetje uitgezocht om te fietsen, alleen hield halverwege de verharde weg op, en ging het ook nog eens omhoog en omlaag. Daarna dus maar met een lekkere Irish Coffee uitgerust, voordat we weer met de boot teruggingen.
Weer terug in Galway gingen we eerst ergens eten, in een pub die er niet heel groot uitzag, maar waar veel hoekjes, trapjes en muurtjes waren en dus best gezellig. Toen we weer naar buiten kwamen was er een optocht voor Halloween, wat toch weer heel anders is dan een carnavals optocht. Daarna nog wat rondgewandeld door de stad.
de volgende dag hebben we een auto gehuurd, en gingen we een stukje rijden. Het begon bij .... castle, wat gesloten was, en toen zijn we doorgereden naar Recess, waar het standbeeld van the connemara giant stond. (dan denk je, misschien is dat een soort oude Ierse mythe ofzo, nee hoor gebouwd in 1999, for no apparent reason). Daarna door de Inagh valley gereden, een erg mooie sprookjesachtige vallei. Daarna een scone gegeten bij Kylemore abbey, waar we verder niet in zijn geweest. Toen door naar Letterfrack, waar het halverwege onze wandeling het stopte met zachtjes regenen. Daarna doorgereden naar Clifden, waar we de beste B&B hebben gevonden (vooral de 2e B was erg lekker). 's Avonds lekker uit eten geweest, en lekker bij de open haard gezeten met een boekje erbij.
Maandagochtend was het wat beter weer, dus hebben we besloten om een wat langere wandeling te gaan doen. maar we begonnen met de sky road, een mooie autoroute, die maar een klein stukje om was. Tegen de tijd dat we weer in Connemara national park kwamen regende het natuurlijk weer, maar hebben we toch een lekker stukje gewandeld. Toen weer de auto in en via Killary fjord, lough Nafooey, en Clonbur naar Cong, waar we de abbey hebben gezien, en een wandelingetje van 1,5 uur door een onheilspellend bos in een half uurtje hebben gedaan. Toen was het weer ongeveer tijd om terug te gaan richting Galway, en ook weer afscheid te nemen van mam.

Ik heb natuurlijk ook nog gewoon gewerkt afgelopen tijd, ik heb de data van de MRI studie ingevoerd. (Ja dat was nog steeds de data van afgelopen juli) (Handmatig, want er was geen exporteren naar Excel knop…). En ben ook weer aan de slag gegaan in het lab, waarvan binnenkort ook wat resultaten gaan binnenkomen.

Tot de volgende keer!!

• 30 Oktober 2012 - 22:11

Mam:

Hé Esmee,
    het was erg gezellig, ik heb genoten van ons weekendje samen.
    Stuur je me ook nog een link van de foto's die jij gemaakt hebt.
    Liefs mam

• 31 Oktober 2012 - 10:25

Karen:

super leuk =)

en ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.. (A)
    sweeet1!

tot over een paar weken =)

Xxxx

• 31 Oktober 2012 - 15:03

Sandra:

Hey Esmie,

Wat grappig van dat volleybal! Maar je moet gewoon zeggen dat je zo goed bent dat je in de national league zit;-). Hier is t nu ook wel echt herfstig, heb ook mn winterjas aan. Hier verder ook alles goed, alleen echt mega druk op t werk maar ik sta er niet alleen voor gelukkig:-). Ik moet trouwens mijn FACS data ook handmatig invoeren want ik heb wel die handige 'export to excel' knop, maar die transporteert niet de sample naam en condities mee dus dan heb ik er nog niks aan. Dus ik leef met je mee.

Tot de volgende keer weer!

xxxx

• 03 November 2012 - 18:18

Karlijn:

Esmeeee!

Ik weet het, ik weet het! Connemara, das een paardenras :P :P - maar dat beeld is helemaal geen paard, volgens google pictures :(

Weer een mooi verhaal :) Met herkenbare stukken in de intro, want ik zit nu ook lekker onder een fleecedeken naar mijn moeders herfststukje op tafel te kijken :P
    Ook errug mooie foto's :)

En.. waren je lab resultaten paars..?

xxxjes