PESS Ball, Chocolate & Glendalough - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu PESS Ball, Chocolate & Glendalough - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

PESS Ball, Chocolate & Glendalough

Blijf op de hoogte en volg Esmee

19 November 2012 | Ierland, Limerick

PESS ball
31 oktober was het tijd voor een feestje, nee, geen Halloween, maar een echt gemaskerd bal!
Op het werk waren ze hier al weken over aan het praten, en ik mocht het echt niet missen. Zelf had ik natuurlijk geen jurk bij, maar uiteindelijk kon ik alles lenen, en had ik dus een jurk, met matchende schoenen (met hak :o ) en handtas!
Toen iedereen er was kon het beginnen, en het begon dan ook met een 4 gangen diner. De eerste gang was soep, die een aantal mensen al hebben gemist omdat ze een drankje gingen halen, en de bediening erg snel is in Ierland. Daarna een lekker stukje zalm met wat verdwaalde groenten. Als toetje een lekkere apple and berry crumble, en gang 4 was simpele koffie of thee, niet echt een gang te noemen dus… Tussen de gangen door werden er ook prijzen uitgedeeld, zo was er bijvoorbeeld een prijs voor de beste walk of shame (ballerina’s), en de rest is een beetje langs me heen gegaan. Ook waren er serieuzere prijzen, beste masker, en best dressed male/female.
Daarna kon het feesten beginnen. Mijn schoenen waren al aan het begin van het diner onder de tafel beland, en daar heb ik ze lekker laten liggen.

Chocolate night
Ik ben ook maar lid geworden van een van de vele studentenverenigingen, de Chocolate Society! De eerste activiteit was een gezellig avondje, met verschillende soorten cakes, maar ook met hartige chocoladehapjes, zoals pizza en een soort bruchetta. Ook hadden ze chocoladeijs in Guinness, een verrassend goede combinatie.

met Manon in Dublin
Zaterdagochtend weer vroeg uit de veren, het was weer tijd om naar Dublin te gaan. Daar hebben Manon en ik elkaar snel gevonden, en gingen we met de auto richting de Wicklow Mountains. De TomTom negerend hebben we de militairy road gevonden, weer een erg mooie route richting Glendalough, de vallei van de twee meren. Hier hebben we lekker rondgewandeld, en het was nog een hele klim om boven te komen, maar wel een erg mooi uitzicht van bovenaf.
Daarna zijn we naar Dun Laoghaire geweest, een havenstadje bij Dublin, hier ook eventjes rondgewandeld en een lekkere warme chocomel gedronken. ’s Avonds hebben we lekker gegeten en natuurlijk een pub ingeweest.
Op zondag was het tijd om Dublin zelf te verkennen, dit begon bij de oude huizen in de georgian area, door Stephen’s green, langs St Patricks Cathedral en na een lekkere lunch door naar Dublin Castle en de Chester Beatty Library. Het kasteel was weer heel anders dan alle kastelen die ik ooit had gezien, er is nog een toren over van het middeleeuwse kasteel, en dat is dan verwerkt in de 18e eeuwse aanbouwingen. Ook blijft het Ierland en dus waren er een paar rode, groene, blauwe en gele muren voor het contrast. In de bieb was een collectie met hele oude boeken van over verschillende delen van de wereld.
’s Avonds weer lekker in een pub met live muziek gegeten en toen was het weekend helaas weer bijna voorbij…

  • 20 November 2012 - 10:09

    Karlijn:

    Hahaha, groot gelijk van de hakschoenen. Klinkt wel als een heel bijzonder feest :)
    Dat van de Chocolate Society had ik echt totáál niet aan zien komen... ^^
    En de trip met je zus klinkt heel erg goed :D Nog maar 2 nachtjes!!!!

    xxxxxjes en tot SNEL

  • 20 November 2012 - 10:25

    Sandra:

    Hey Esmie,

    Mooie jurk! En hakken en een handtas, dat had ik willen zien;-). Leuk verhaal weer! Veel plezier nog!

    xx san

  • 20 November 2012 - 20:45

    Nel:

    Hoi,
    Toch goed dat jullie de military-road nog gevonden hebben, ja ook met tomtom is het soms lastig.
    Dat je bij een studentenvereniging aangesloten hebt was nieuw voor me. maar met chocola is het natuurlijk altijd geslaagd.
    Het schiet nu ook weer aardig op,
    liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Ierland!

Stage in Ierland

Recente Reisverslagen:

21 December 2012

Kerst, kerst, en nog meer kerst…

26 November 2012

Heeeeyaaheeeeyaheeey!

19 November 2012

PESS Ball, Chocolate & Glendalough

30 Oktober 2012

Visite

13 Oktober 2012

Road Trip!
Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 22670

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: