Kerst, kerst, en nog meer kerst… - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Kerst, kerst, en nog meer kerst… - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Kerst, kerst, en nog meer kerst…

Blijf op de hoogte en volg Esmee

21 December 2012 | Ierland, Dublin

En dan lig je op je bedje in een hostel je verhaaltje te typen, en is het alweer je laatste avond in Ierland... net lekker uit eten geweest in mijn eentje (heel raar) en mijn laatste Ierse Irish Coffee gedronken.
Afgelopen weken druk bezig geweest met het afronden van mijn werk, en met allerlei kerst, verjaardags en afscheidsfeestjes. Ik zal maar weer bij het begin beginnen.

ChocSoc christmas event
Om te vieren dat het bijna kerst is (want het was nog niet eens sinterklaas geweest toen dit werd gevierd) en om geld op te halen voor het goede doel, was er weer een chocolade avond gepland. Een gezellig avondje met verschillende soorten taart, koekjes, minced pies, truffels, en Glühwein.

Late late toy show
Doordat ik bij een paar Ieren in huis woon, krijg ik af en toe ook wat mee van de minder bekende Ierse tradities. Het was tijd voor de late late toy show, waarvoor er wat vrienden van Michelle langs waren gekomen. Een paar weken voor kerst mogen alle Ierse kinderen laat opblijven om te kijken wat ze allemaal op hun verlanglijstje moeten zetten. Eigenlijk is het dus een heeeeeel lange speelgoedreclame, met af en toe wat muziek of bekende acts erdoorheen. Dit werd natuurlijk ook uitgebreid nabesproken op het werk, vooral of het kind achter de piano nou een jongen of meisje was...

Christmas lunch
Op 4 december hadden we kerstlunch van het werk, een unieke gebeurtenis, want blijkbaar de eerste sinds een paar jaar. Ik dacht, zal maar voor de turkey and ham gaan, want dat klinkt wel typisch kerstig, maar dat was eigenlijk niet heel speciaal.

Pepernoten
Speciaal voor Sinterklaas had ik natuurlijk ook pepernoten en taaitaai meegebracht naar het werk, en toen ik een paar dagen later de zak pepernoten weer zag liggen waren alle vieze jellysnoepjes eruitgegeten, en hadden ze de pepernoten laten liggen. Rare jongens, die Ieren... ( Meer voor mij =D )

Christmas Party
7 December was het tijd voor het volgende kerstdiner/ feest ook van het werk. Kerry en ik waren bijna buitengesloten van dit feestje, omdat we niet geregistreerd staan als postgrads. Gelukkig is het uiteindelijk weer geregeld (dankzij Phil =O ) en waren we toch welkom. Het begon met een diner, wat erg lekker was, en langzaamaan begon het feest daarna op gang te komen. Uiteindelijk lekker gedanst en een erg leuke avond gehad!

ChocSoc
Nog meer chocola, deze keer gemaakt door professionele koks, wat wij lekker op mochten eten. Met als hoogtepunt Sinterklaas warme chocomel!! Alleen wist natuurlijk niemand wie Sinterklaas was, maar dat was bijzaak. Lekkere brownies, chocoladetaart, truffels, en een soort arretjescake met rum.

Secret Santa!
Op het werk hebben we Secret Santa gedaan (of gevierd, ik weet niet hoe je dat zou noemen) ik dacht dat het zoiets was als surprises, want we hadden lootjes getrokken en iedereen had dus een cadeautje voor iemand anders gehaald, maar het uitpakken was toch heel anders, allemaal tegelijk en dus binnen 2 minuten ongeveer over... Wel was er glühwein, Christmas cake en Christmas crackers, en ik had een cd met Ierse kerstmuziek gekregen (heel thoughtful, dat past nog wel in mijn handbagage erbij =) )

Wat me is opgevallen aan de kerst hier, is dat ze erg vroeg beginnen (oktober al). Vanaf begin december is iedereen er ook echt al mee bezig, en de laatste paar weken zie je overal van die gebreide kersttruien rondlopen. En dan niet de Mart Smeets truien, maar halve lopende kerstbomen met ballen en lichtjes, niets is te gek. Ook de hoofdversiering is erg enthousiast, ik heb verschillende mutsen langs zien komen, maar de halve gebraden kalkoen was toch wel het toppunt.

Dat was weer het einde van mijn verhaal, en dus ook het einde aan mijn tijd in Ierland

Nollaig Shona Duit!!! (=Happy Christmas, geen idee hoe je het uitspreekt)

  • 22 December 2012 - 16:31

    Karlijn:

    Welcome back girl..!! :)

  • 03 Januari 2013 - 11:06

    Karen:

    leukleuk!

    en nu ben je weer terug =) jeeej =)

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Ierland!

Stage in Ierland

Recente Reisverslagen:

21 December 2012

Kerst, kerst, en nog meer kerst…

26 November 2012

Heeeeyaaheeeeyaheeey!

19 November 2012

PESS Ball, Chocolate & Glendalough

30 Oktober 2012

Visite

13 Oktober 2012

Road Trip!
Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1318
Totaal aantal bezoekers 22666

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: