Sneeuw in Schotland - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Sneeuw in Schotland - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Sneeuw in Schotland

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

08 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Nadat ik gisteren door Jolijn en mam ben uitgezwaaid op Schiphol, begon de reis naar het koude Schotland. Met precies 22,9 kilo bagage en een uitpuilende trolley als handbagage ben ik eerst met het vliegtuig naar Londen gegaan. Na een beetje verdwalen op London Gatwick bleek dat ik toch naar de zuid-terminal moest, maar ik heb daar nog steeds tijd genoeg gehad om over te stappen. Rond 4 uur kwam ik aan op Aberdeen, waar Baukje (mijn begeleider) me kwam ophalen en me naar huis heeft gebracht, met een tussenstop bij de LIDL, zodat ik ook nog wat kon eten.

Ik woon nu met 2 jongens, een uit Ierland en een uit Frankrijk, in een huis. De inrichting van het huis is zoals je dat ziet in van die Engelse programma’s als “de grote verhuizing” (lees: heel lelijk en oud…). Ik heb een redelijk grote kamer met een 2-persoonsbed :D (wat ook nog eens fijn slaapt), een bloemetjesbehang :( en een stoel in een kleur roze die Jenny nog niet eens mooi zou vinden :P. Mijn huisgenootjes zijn heel aardig, en werken ook allebei op het Rowett institute als phd’s.

Vandaag ben ik naar het centrum geweest, er zijn 2 winkelcentra, en een hele lange straat, waar de auto’s en bussen gewoon doorheen rijden :O, en waar je dus om de zoveel tijd moet wachten om over te steken bij een zijstraat. Nu heb ik dus ook internet op mijn kamer :).

Verder heb ik nog niet veel beleefd hier, maandag begin ik met mijn stage, en ik laat binnenkort wel weer wat van me horen.

Liefs Esmee


Oohja, mijn nieuwe adres is
Esmee Ronken
Greenburn house
Bucksburn
Aberdeen AB21 9UA
Verenigd Koninkrijk

Mijn telefoonnummer komt nog, zodra ik eruit ben hoe ik mijn telefoons simlockvrij kan maken :S.

  • 08 Januari 2011 - 17:16

    Tom:

    Fijn dat je goed bent aangekomen én ook nog eens aardige huisgenoten hebt.
    Ben wel benieuwd naar foto's van daar..

    Groetjes en veel plezier daar.

  • 08 Januari 2011 - 21:47

    Saar:

    Tip van ervaren buitenlandreizigers: koop een nieuwe hele simpele telefoon met simkaart. Is meestal niet eens duurder dan alleen simkaart enzo....
    Geniet ervan en heel veel succes!

  • 09 Januari 2011 - 10:02

    Jenny:

    Esmee!!
    Dan moet het wel heel lelijk roze zijn!! Maar waarschijnlijk heb je gelijk!
    Succes daar en we wachten op de volgende berichten!
    xx

  • 09 Januari 2011 - 13:11

    San:

    Hey Esmie!

    Fijn dat t goed gegaan is allemaal! Frank en ik moesten wel lachen om de beschrijving van je huis/kamer, dat klinkt inderdaad als die typische Schotse oude-wijvenstijl:p. Bloemetjesbehang, lol.

    Veel succes en plezier maandag op je eerste dag!

    xx

  • 09 Januari 2011 - 15:07

    Karlijn:

    Esmee :)
    goed om te horen dat je heel in het koeiendorp aan bent gekomen ;) en dat je je al een beetje gesettled hebt. veel succes morgen op je stage!
    xxx

  • 11 Januari 2011 - 08:55

    Yfke:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Ik hoop dat je stage bevalt :)
    Veel succes en plezier daar!

  • 11 Januari 2011 - 12:01

    Leon:

    Goed te horen dat je veilig aan bent gekomen!
    Ik wens je veel succes en plezier met je stage!

  • 12 Januari 2011 - 20:35

    Esmee:

    @ Tom, foto's komen nog, maar m'n batterij was op vorige keer dat ik ging wandelen :S

    @ Karlijn, nog geen koeien gezien... alleen een heleboel schapen (en 2 lama's) Maar m'n lab zit dan wel weer in een oude varkensstal :P

  • 26 Februari 2011 - 11:27

    Annelies:

    haha, zoals altijd ben ik te laat:P dus maar ff inhalen met lezen... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 22686

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: