Most valuable player?? - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Most valuable player?? - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Most valuable player??

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandag 10 Januari ben ik begonnen met mijn stage. Ik woon lekker dichtbij, op nog geen 10 minuten lopen van het Rowett.
Ik heb 2 begeleiders, eentje is een Nederlandse onderzoeker, zij heeft me ook opgehaald bij het vliegtuig. Mijn andere begeleidster is een Duitse AIO, die ook een tijdje in Wageningen heeft gestudeerd, en in die tijd ook op BGA heeft gewoond :O (voor BGA’ers die haar nog denken te kennen: het is Eva, die bij Jouke en Maria in onderhuur heeft gezeten).
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in wat ik komende tijd ga doen, ik help Eva met haar onderzoek naar het effect van een bepaald vetzuur (conjugated linoleic acid, CLA dat vooral in rundvlees en melk te vinden is) op bloedplaatjes functie, en vooral op het samenklonteren hiervan. Wat je daaraan hebt? Als het een gunstig effect heeft op het stollen van bloed kan het misschien ook werken tegen atherosclerosis. Dat gaan we in vivo en in vitro testen, dus zal ik de komende tijd veel in het lab te vinden zijn, want op het moment dat het bloed word afgenomen, moet het meteen geanalyseerd worden, omdat bloedplaatjes het niet zo lang uithouden buiten het lichaam. Afgelopen 2 weken heb ik me bezig gehouden met inlezen, ik heb al even in het lab gewerkt om de methodes te oefenen, waarmee ik morgen mijn eerste echte in vitro test ga uitvoeren, we zijn bezig geweest met het werven van vrijwilligers voor de humane studie (wat hier best lastig is, de vrijwilligers mogen namelijk niet betaald worden), ik heb al bergen met eppjes gelabeld, en tussendoor was ik nog bezig met de introductie van het Rowett, waardoor ik met allemaal mensen moest praten.
De mensen op het werk zijn ook allemaal erg aardig, naast Eva zijn er nog een paar andere AIO’s in en rond mijn gebouw, die vooral de pauzes erg gezellig maken.

Zoals jullie allemaal weten ben ik verslaafd aan volleybal, dus afgelopen maandag ben ik maar gaan kijken of het wat was. Het niveau van de training ligt iets lager dan wat ik gewend ben, maar toch was het erg leuk. Woensdag volgde gelijk de eerste wedstrijd (voor de rest van het team de 2e), en die hebben we met 3-0 gewonnen :D. Ik denk dat onze coach heeft besloten dat ik nu midden ben, maarja, gelukkig kan ik bijna alle posities.

Omdat iedereen hier op verschillende tijden werkt, wordt er niet samen gegeten :S, ik moet dus elke dag voor mezelf zorgen… Gelukkig heb ik al snel gevonden wat de snelste weg naar de LIDL is, en stond er nog een (race)fiets in het huis die ik kan gebruiken. Er zit nog geen slot op de fiets, maar hij is toch al drie keer niet gestolen.

Buiten werken en volleyballen heb ik nog niet zoveel gedaan, het toeristenseizoen is nog niet geopend, en om in m’n eentje overal naar toe te gaan is ook zowat. Morgen ga ik naar een Ceilidh (Schotse dansavond?) en dinsdag is het Burns Day, waarbij traditioneel Haggis word gegeten (hoewel bijna iedereen die zich voor de Burns lunch heeft opgegeven vegetarische Haggis wil…). Daarover de volgende keer dus meer, want dit was het voor nu.

Liefs


Heb nu wel een telefoonnummer: +447554365700
en omdat ik maar een telefoon heb, kan ik niet allebei mijn SIMkaarten tegelijk gebruiken, als je me nodig hebt gaat mailen dus mss wel het snelst...

en als je wilt bellen, op deze site http://www.televergelijk.nl/ staan nummers waarmee je goedkoop naar t buitenland kan bellen, en ik heb ook skype: es-mee

  • 20 Januari 2011 - 19:48

    Karen:

    oeoeh! leuk!! =)
    en grappig dat je bij Eva zit :-)

    je onderzoek klinkt ook interessant =)

    succes!!

    Xxx

  • 20 Januari 2011 - 20:07

    Manon:

    Hey Esmee,
    Echt super leuke om je eerste verhaal en ervaringen te lezen! Volgens mij ga jij een leuke tijd te gemoed daar in Schotland!
    Iig heel veel plezier he! En ik blijf je verhalen zeker volgen;)
    Liefs Manon

  • 20 Januari 2011 - 21:52

    Nel (mam Van Esmee):

    Ja ik heb net uitgebreid ge-skyped (schrijf je dat zo?) Maar ik vind het harstikke leuk om ook je geschreven verslag te lezen.

    Liefs, mam

  • 20 Januari 2011 - 22:15

    Saar & HJ:

    ook vanuit Basel een dikke knuffel. Leuk om je verhaaltjes te lezen en geniet ervan!!
    en succes met pippetteren :P

  • 21 Januari 2011 - 09:37

    San:

    Hey Esmie!

    Dat klinkt erg leuk allemaal, en wat toevallig van die Eva! Je onderzoek klinkt ook interessant, k hoop dat je proeven gaan doen wat je wilt dat ze doen. Onderzoek he;-). Ga jij vegetarische of gewone haggis eten? Volgens Frank is echte niet zo vies, maar t klinkt toch behoorlijk goor en ongezond:-).

    Veel plezier iig!

    xx

  • 21 Januari 2011 - 10:28

    Judy:

    Hey Esmee! Ben benieuwd naar je verdere avonturen, geniet ervan, want Schotland is toch echt super prachtig?! En vertel wat meer over je onderzoek/resultaten ;) Ben wel benieuwd :)

  • 24 Januari 2011 - 09:34

    Sonja:

    Hey,

    leuk dat je ook weer aan het volleyballen bent bij jou gaat het beter dan bij ons helaas, maar zaterdag gelukkig we een setje gepakt.

    Groetjes Sonja

  • 26 Januari 2011 - 12:35

    Yfke:

    Hee Esmee!
    Leuk om weer een verhaal te lezen!
    Wat leuk dat je daar bij Eva zit! Doe haar de groetjes :)
    Succes!
    xx

  • 30 Januari 2011 - 16:13

    Manon & Mark:

    Heej zusje,
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in Aberdeen. We lezen je verhaaltjes met veel plezier. Zijn benieuwd hoe de haggis heeft gesmaakt...

  • 26 Februari 2011 - 11:31

    Annelies:

    Wat grappig dat je bij iemand van BGA zit, de wereld is zo klein..
    haha die fiets was hier in Ned. al lang weg geweest..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 22692

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: