Weekendje met mam!! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Weekendje met mam!! - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Weekendje met mam!!

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

21 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Afgelopen weekend is mama langsgekomen! Vrijdagmiddag heb ik haar opgehaald van het vliegveld, en zijn we eerst samen naar mijn huis geweest, en toen gelijk door naar het centrum om ergens lekker in een pub wat te eten.

Zaterdag gingen we Aberdeen verkennen, maar eerst moest er geshopt worden =). Na het stukje lopen naar de bus waren onze broeken namelijk zeiknat, dus was het tijd voor een nieuwe. Nadat we ook een paraplu en een opwaardering voor mijn internet hadden gekocht hebben we een pub opgezocht om wat te lunchen. ’s Middags zijn we naar het maritieme museum geweest, waar we een uurtje hebben rondgelopen. Daarna zijn we naar Duthie park geweest, naar de David Welch Wintergardens. Dat zijn kassen met een heleboel verschillende bloemen, en hierbinnen was het lekker warm. Helaas werden we hier al snel weer uitgegooid, want ze gingen al rond half 5 sluiten =S. Weer terug in het centrum (na het wachten op de bus) was het alweer tijd om te eten, want we moesten op tijd weer naar het theater. ’s Avonds gingen we namelijk naar Spirit of the dance! De show was erg leuk, naast het echte Ierse “riverdance” hadden ze ook andere soorten dans in de show verwerkt, wat een erg leuke combinatie gaf.

Zondag waren we van plan om een auto te huren, maar helaas was dat niet erg gelukt. Daarom zijn we naar old Aberdeen geweest, waar de universiteit ligt, en waar vroeger het centrum van Aberdeen lag. Van hieruit zijn we doorgelopen naar Brig of Don, wat een heel mooi stukje natuur heeft, waar we niet veel van hebben gezien, omdat we opzoek waren naar een plek om wat te drinken. Helaas was de enige pub in Brig of Don dicht, dus hebben we maar weer de bus gepakt naar Aberdeen. Daar aangekomen zag mam “The lemon tree”aangegeven, dus besloten we om daar wat te lunchen. Na een paar keer op en neer door wat straten hadden we het dan eindelijk ook gevonden, en was er zelfs nog een tafeltje voor ons vrij. Er was live muziek, van het Aberdeen Jazz Orchestra. Het bestellen van het eten ging niet heel soepel, maar nadat ik misschien iets te hard zuchtte toen er iemand werd geholpen die pas net aan de bar stond kreeg ik de koffie gratis. ’s Middags zijn we maar gaan shoppen, de winkels zijn hier namelijk open op zondag, en vroeg een pub ingedoken om een spelletje te spelen. Na lekker te hebben gegeten zijn we weer naar huis gegaan.

Vanmorgen zijn we een stukje gaan wandelen. Omdat er geen fietspad was op weg naar het bos zijn we uiteindelijk bij een ander stukje bos uitgekomen, wat erg leuk wandelen was (op het einde na…) Daarna maar weer een pub ingedoken om te lunchen, en daarna was het weer bijna tijd om terug naar het vliegveld te lopen :o. De bussen naar het vliegveld gaan hier namelijk zo onregelmatig (1x in de 3 uur ofzo) dat het sneller is om te lopen.

Ik laat binnenkort nog wat meer horen over de rest van afgelopen paar weken

Liefs Esmee


Oooh, mijn Nederlandse SIMkaart is nu echt helemaal dood, dus als je mij afgelopen maand hebt proberen te bereiken heb ik dat gemist. Bereiken gaat dus t makkelijkst via e-mail of mijn UK nummer

  • 22 Februari 2011 - 10:01

    Jenny Klompenhouwer:

    Hej!
    Jij vermaakt je wel, net als ik hier in een warm Tamale!!

    Succes en tot waarbenjij.nu's!

    Kus Jenny

  • 23 Februari 2011 - 10:42

    Yfke:

    Hee Esmee!
    Leuk om wat van je te lezen! Klinkt leuk daar zeg!
    Liefs, Yfke

  • 24 Februari 2011 - 18:57

    Karlijn:

    lieve esmee,
    leuk om weer wat te lezen :D nog steeds geen koeien gezien dus? :P gaan we die zoeken wanneer karen en ik komen ;)

    xxx

  • 26 Februari 2011 - 10:51

    Karen:

    jeeej, leuk! =)

    Xx

  • 26 Februari 2011 - 11:39

    Annelies:

    wat leuk, ik heb spirit of the dance volgens mij ook gezien, maar dan in Groningen:)
    Echt gaaf!

    leuk dat je moeder is langsgekomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22683

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: