4 seizoenen in een week - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu 4 seizoenen in een week - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

4 seizoenen in een week

Door: esmeeke

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Heey allemaal

Afgelopen tijd heb ik weer niet stilgezeten. Het is een weekend superlekker weer geweest, dus ben ik toen lekker naar het bos geweest waar ik met mam naar toe had willen gaan. Ook heb ik even langs het strand gewandeld, en ging toen naar Ou om daar lekker te eten en naar de bios te gaan. (Volgens Judith moet je in elk land ooit naar de bios zijn geweest, maar het enige verschil met de bioscopen hier en thuis is de prijs, hier is het namelijk een stuk goedkoper :O ) De film die we hebben gezien was Paul, een film over 2 britse nerds die naar Amerika gaan en daar een alien helpen om naar huis te gaan, dat klinkt heel erg slecht, maar hij was eigenlijk erg grappig.

Dinsdag moest ik vroeg op, om 7 uur ging ik alweer de deur uit. Op het moment dat ik in de hal stond, kwam ik erachter dat mijn sleutels nog op mijn kamer lagen, en dat ik mijn deur al op slot had gedaan (nee, daar heb je hier je sleutels niet voor nodig, wat heel irritant is…). Gelukkig hebben ze bij de beveiliging op het Rowett reservesleutels, omdat het huis van het Rowett is. Dus toen ik om half 5 naar huis ging had ik nog tijd genoeg om rustig te eten en een wedstrijdje te gaan volleyballen. Helaas kreeg ik met de reservesleutels met geen mogelijkheid de deur open, en mijn huisgenootjes waren zo vroeg ook nog niet thuis, dus maar weer terug om te kijken wat ik eraan kon doen. Bleek dat er nieuwe sloten op de deuren zitten (dat had ik ook wel kunnen raden). Dus werd er wat rondgebeld en uiteindelijk kwam er een man die sleutels voor mij kon regelen. Toen had ik dus nog een half uurtje om eten te koken, naar binnen te schuiven en op de fiets te springen. Gelukkig was ik nog mooi op tijd bij Bee, en gingen we lekker volleyballen. Helaas de wedstrijd wel verloren :S.

Omdat Ou vond dat ik niet al mijn boodschappen bij de LIDL kan doen, ben ik zaterdagmiddag met de beroemde bus naar de Tesco geweest. Hier hebben we eerst lekker geluncht, en daarna zijn we gaan shoppen. Je kan bijna alles wat je kan bedenken kopen bij de Tesco, dus met volle tassen gingen we weer naar huis.

Zaterdagavond ben ik met Eva, Luisa, Annika en Imke naar de bios geweest. Deze keer was de film Black Swan. De film was echt heel mooi, maar ook erg “creepy and disturbing”.

Op zondag was het weer eens lekker weer (lees: zonnig maar nog wel koud), dus ben ik weer lekker op mijn fiets gestapt om wat natuur te zien. Deze keer was de bestemming “den of maidencraig”, een natuur gebiedje in Aberdeen. Daar heb ik weer lekker gewandeld, en

Ook op mijn stage ben ik hard aan het werk, heel langzaam komen er wat meer resultaten van de humane studie, en ik ben begonnen met de FAME-analyse in plasma (vetzuursamenstelling). Als dit lukt gaan we ook FAMEs meten in bloedplaatjes, zodat we kunnen zien of CLA ook echt word opgenomen, en dus ook een effect kan hebben op aggregation.

Om even terug te komen op de titel, nu het wat warmer begint te worden, beginnen de bloemetjes ook te bloeien, dus het begint hier echt al lente te worden. Op het moment dat de zon hier begint te schijnen, en ik eindelijk zonder handschoenen naar buiten durf, lopen sommige Schotten al rond alsof het zomer is, ik heb al best wel wat korte broeken en mouwen voorbij zien komen afgelopen weken (ik heb nog geen mensen op slippers gespot, maar volgens de AIO’s zal dat ook niet zo lang meer duren). In de bossen ziet het er nog steeds herfstig uit, sommige bomen hebben nog bladeren die nog steeds niet gevallen zijn. En vanmorgen toen ik wakker werd en naar buiten keek was het aan het sneeuwen =). Lekker weer om binnen te zitten met een warme chocomel en een goed boek, maar de chocomel was op en ik moest naar buiten om postzegels te gaan kopen…

Dat was het weer voor nu, ik vind het ook altijd erg leuk om te lezen/ horen waar jullie mee bezig zijn, dus jullie mogen berichtjes achterlaten ;)

Liefs vanuit Schotland!

  • 12 Maart 2011 - 13:33

    Saar:

    Heej lief zusje,
    Leuk om te lezen dat het je goed bevalt daar in Schotland!
    Wij zijn inmiddels helemaal verhuisd en genieten nu van onze balzaal en het lekkere weer hier in Basel. Je moet als je terug bent maar snel komen kijken in ons nieuwe huisje =)
    Dikke knuffel

  • 12 Maart 2011 - 13:35

    Saar:

    Oja, en niet te vergeten is het bijna Fasnacht! Dus lekker wat halve dagen niet werken en optochten kijken, wijn drinken en Mehlsuppe en/of Chäschüechli eten =)

  • 12 Maart 2011 - 15:15

    San:

    Hey Esmie! Dat klinkt wel heel leuk allemaal:-). Grappig dat jij vind dat de Schotten al zo vlug zomers gekleed zijn, dat vonden de buitenlanders toch ook altijd van ons in Wageningen;-).
    Met mij gaat het goed, ik begin 1 april met werken maar ik ga eerst nog even van 21 to 28 maart naar Barcelona op vakantie met Frank.

    Veel plezier nog!

    xx San

  • 14 Maart 2011 - 15:37

    Manon:

    Heej zusje,

    Ook maar weer een keer een berichtje van je oudste zus....
    Goed om te lezen dat alles goed met je gaat en dat je druk genoeg bent met een heleboel leuke dingen.
    Wij zijn net terug van een heerlijke wintersport in St. Anton, we hebben heerlijk weer gehad en weer lekker kunnen skiën.

    liefs Manon

  • 17 Maart 2011 - 18:37

    Karlijn:

    heey esmee!
    leuk om weer te lezen, en je onderneemt zo te zien leuke dingen naast je onderzoek :D ik wil ook nog naar black swan!! :D maar mijn hersenschudding is nog niet beter, dus ik kan eigenlijk nog niet naar de bioscoop. ik voer momenteel niet zo heel veel uit.. dus ik mis je heel erg hier :(
    xxxxie

  • 20 Maart 2011 - 19:53

    Karen:

    tof, Esmee! =)

    hier bevalt het ook prima. ik heb ook black swan gezien, vet he =)
    tot snel!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 22684

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: