De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

16 Augustus 2012 | Ierland, Limerick

Heey,
ik kan nauwelijks geloven dat ik alweer meer dan een maand hier ben, voor mijn gevoel ben ik hier pas net.
Na mijn luie weekend vorige keer (uiteindelijk heb ik de rest van het weekend breaking bad gekeken) ben ik die week weer aan de slag gegaan met mijn bloed. Ik was al begonnen met het extraheren van de vetten uit de rode bloedcellen, dus ben verder gegaan met de plasma’s. De centrifuge bij ons op het lab werkt niet, dus was het een gedoe om de hele procedure te volgen, maar vrijdag is het dan toch gelukt. Zaterdag weer een dag gewerkt, Laura kwam om me de volgende stap te leren.

Op zondag ben ik met Marianne (de nieuwe student, die de komende 2 maanden in Limerick zit) naar Bunratty Castle geweest. Het was droog, dus zijn we begonnen bij het park dat erbij zit. Dat waren nagebouwde huizen uit verschillende Ierse periodes (voor de limburgers, een soort Eynderhoof). Erg leuk om in de huisjes binnen te kijken. Wat ons opviel was dat er heel veel beeldjes van honden stonden, conclusie: of ze hadden vroeger heel veel hondenbeeldjes, of ze waren in de aanbieding en daarom stonden ze overal. Daarna door naar het kasteel, wat van binnen een stuk kleiner is dan dat het er van buiten uitziet. Ook hier hadden ze iets opvallends, aan het plafond in sommige kamers hing een soort zeemeermin met een gewei, heel apart… Na het kasteel hebben we nog een lekkere scone gegeten in de tea-room, en daarna terug naar de bus. Natuurlijk wisten we niet hoe laat de bus zou vertrekken, en waren we een uur te vroeg, een goede reden om een Guinness te drinken op het terras, met live muziek erbij.

Het weekend erna ben ik met Marianne naar Dingle geweest, met de Paddywagon. We hebben dus veel in de bus gezeten, maar ook heel veel gezien. Het weer begon ’s ochtends een beetje twijfelachtig, maar onderweg begon toch de zon te schijnen. Speciaal voor de foto’s werd het daarna wat mistiger, maar dat trok snel weer op. Onderweg was onze gids aan het praten over de omgeving, maar tussendoor had ze ook de Dubliners op staan, net als bij mam & pap in de auto. Dingle is een schiereiland, dus veel mooie uitzichten over de zee, mooie stranden en kliffen, en palmbomen! Na het lange in de bus zitten zijn we gestopt in het dorp Dingle waar we een lange stop hadden. Hier hebben we een lekker ijsje gegeten (van echte Kerrykoeienmelk, dus stiekem belachelijk duur), en hebben we toerist gespeeld.

De volgende tour is ook al gepland, komend weekend gaan we weer een paddywagon doen, dus daarover de volgende keer meer!

Liefs

  • 16 Augustus 2012 - 11:31

    Sandra:

    Hey Esmie,

    Dat klinkt weer heel goed allemaal! Gelukkig ben je nu niet meer altijd alles kwijt:-). Ik weet trouwens niet wat de eynderhoof is maar dat zal wel voor de 'randlimburgers' zijn dan:-p. Leuk dat er nog andere studenten zijn, klinkt gezellig! Hier is trouwens ook alles goed, ga over 1 weekje lekker op vakantie naar portugal:-)

    xx san

  • 16 Augustus 2012 - 14:44

    Saar:

    heej zusje,

    je vermaakt je zo te horen goed, mooi zo! Ook mooie foto's :D

    Dikke knuffel

  • 20 Augustus 2012 - 07:50

    Karlijn:

    Hee esmee :)

    Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat :D En leuke foto's zeg!! Ik had niet verwacht dat ze in Ierland palmbomen zouden hebben :P Was het bij jou ook zo warm afgelopen dagen? Hier was het tropisch, maar er staan helaas nog geen palmbomen.
    Veel succes weer met je bloed ;)

    xxxxie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Limerick

Ierland!

Stage in Ierland

Recente Reisverslagen:

21 December 2012

Kerst, kerst, en nog meer kerst…

26 November 2012

Heeeeyaaheeeeyaheeey!

19 November 2012

PESS Ball, Chocolate & Glendalough

30 Oktober 2012

Visite

13 Oktober 2012

Road Trip!
Esmee

Heey Leuk dat je op mijn site kijkt Hier komen de verhalen over mijn stage in Ierland liefs Esmee

Actief sinds 26 Nov. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 22669

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2014 - 23 November 2014

Israël

07 Juli 2012 - 22 December 2012

Ierland!

07 Januari 2011 - 22 Juli 2011

Schotland

Landen bezocht: