Zon, zee, strand!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand!! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand!!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

28 Augustus 2012 | Ierland, Limerick

Hoi allemaal!
Hier weer een nieuw verhaal
Deze keer ben ik met Marianne richting Cork gegaan, van Cork zelf hebben we weinig gezien, want we gingen gelijk door naar Kinsale, een schattig havendorpje waar we drie kwartier hadden om rond te lopen. Wat er hier te zien was weet ik eigenlijk nog niet...
Daarna gingen we door naar Cobh, de plaats die bekend is als de laatste haven van de Titanic. Hier hadden we een extra lange stop om te lunchen, wat wij in de bus al hadden gedaan. Dus een beetje rondgelopen, de kathedraal bezocht, een oud stationnetje gezien, en lekker in de zon een Bulmers gedronken.
Toen was het tijd voor het hoogtepunt van de reis, op naar Blarney Castle! In het kasteel zelf stond een enorme rij om de bekende steen te kussen, ik weet nog steeds niet wat daar het nut van is… Waar we waarschijnlijk dus een uur op moesten wachten, en aangezien we maar een uur en 15 minuten hadden hebben we het kasteel maar overgeslagen en zijn begonnen aan de poison garden. Daarna door naar Blarney house, wat er al een stuk beter uitzag als het kasteel. Deze was helaas gesloten, dus maar door naar een van de vele tuinen bij het kasteel. Dit was Rock Close, een oude druidische plaats (met dank aan het foldertje) en was erg mooi…

De week erna zijn we op zaterdag naar Galway gegaan. Volgens veel mensen de leukste stad van Ierland, met een stadcentrum uit de middeleeuwen, en het strand dicht in de buurt. Het centrum zelf was klein en gezellig, en er was ook een markt, waar het erg druk was. Toen we het grootste deel van het centrum hadden gezien zijn hebben we de rivier gevolgd in de hoop om ergens bij de zee uit te komen, en dat is ook nog gelukt. Lekker met blote voeten over het strand(je) gewandeld, en toen weer terug richting centrum, want we begonnen toch honger te krijgen. Met het idee van: we zitten zo dicht bij de zee, dus gaan we seafood eten, gingen we voor de oesters, maar helaas smaakten deze ook naar de zee… gelukkig waren de fish cakes wel erg lekker. Als toetje gingen we een scone eten bij het schattigste theewinkeltje van Galway, en hebben we de wandeling naast de rivier (van de zee af) gedaan. Toen op zoek naar het kasteel wat de mevrouw van het vvv kantoor had aangewezen, en wat we op de heenweg gemist hadden, maar dat was niet zo kasteelig als we dachten.

Op zondag hebben we weer een paddywagon tour gedaan, deze keer naar de Ring of Kerry. Het begon erg zonnig, wat een slecht voorteken was, omdat op alle andere dagen het grijs begon en steeds beter werd. De tour begon weer in Killarney, vanwaar we richting Killorglin reden. Hier reden we snel doorheen, dus gelukkig was ik hier al met mam & pap geweest. Daarna door naar ik weet niet waar, waar we uitzicht hadden op Dingle bay. Daarna door naar Waterville, waar we tijd hadden om rond te lopen want het was lunchpauze. Weer een leuk klein dorpje waar Charlie Chaplin vroeger heeft gewoond. De volgende stop had nog meer mooie uitzichten over de zee, maar daar zijn we niet te lang blijven hangen, want het waaide er behoorlijk. Op naar het dorpje Sneem, waar we ook eventjes rond mochten kijken. Toen zat de trip er al weer bijna op, en kwamen we weer dicht in de buurt van Killarney, toch nog 2 stops, eerst de Ladies view, waar een goed uitzicht was over Killarney National Park, en vooral de meren. Laatste stop was de torc waterval, waar ik ook al eerder met mam& pap was geweest, nu niet de hele wandeling gemaakt, maar de verkorte versie (3 minuten lopen van de parkeerplaats…). Het was dus weer een erg drukke dag, maar wel weer erg geslaagd!!

• 28 Augustus 2012 - 22:57

Saar:

je hebt t er maar druk mee!

• 28 Augustus 2012 - 23:45

Christian Godschalk:

Hey, Esmee

Leuk dat je een mooie reis door Ierland maakt. Wat mij betreft het mooiste land op aarde.
    De steen die de mensen kussen in Blarney Castle, heeft met welbespraaktheid te maken.
    Wanneer je hem kust krijg je de ierse welbespraaktheid.

Groetjes, Christian

• 29 Augustus 2012 - 11:35

Karen:

wat leuk! lekker druk :P

XXxx

• 29 Augustus 2012 - 22:49

Nel (mamma):

je geniet er toch van hè!!
    er zitten weer mooie foto's bij.
    Knuffel

• 10 September 2012 - 22:17

Karlijn:

Wat hebben die plaatsjes toch allemaal grappige namen. Mooie foto's!!
    We plannen heel snel onze date.. :)
    Ik las laatst ergens in de krant dat er eind oktober festivals zijn in Ierland..? Iets van meegekregen? Zou leuk zijn om die een mee te pikken als we er zijn ;)

xxxxxie

• 11 September 2012 - 10:31

Sandra:

Niet zo kasteelig;-), LOL. Klinkt wel heel erg leuk allemaal:-). Ik ben terug uit Portugal, was ook erg leuk geweest. Daar heb ik ook wat kastelen gezien, de ene wat kasteliger dan de andere.

xx