A taste of the Atlantic ocean! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu A taste of the Atlantic ocean! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Esmee Ronken - WaarBenJij.nu

A taste of the Atlantic ocean!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

16 September 2012 | Ierland, Limerick

Heey allemaal!
Bedankt voor de berichtjes, leuk om ook jullie verhalen te lezen .
De zomer is weer bijna voorbij, dus het werd de afgelopen weken steeds drukker op de campus. Het begon met de graduations, die we hebben gevierd in een pub omdat Kerry en een paar anderen ook zijn geslaagd.
De week erna begonnen de nieuwe studenten langzaam binnen te komen, en waren ook de meeste onderzoekers enzo weer terug. Daarna was de introductie, en nu is eindelijk het collegejaar weer begonnen. Dat is weer even wennen, want na alweer twee maanden dat je gewend bent, is dit toch een hele verandering.
Ook hebben we alweer afscheid genomen van een paar collega’s en een paar verjaardagen gevierd, en het is blijkbaar traditie dat alles gevierd word met een chocolate biscuit cake. Ik heb nu verschillende versies gehad, eigenlijk een soort chocolade met verschillende koekjes, marshmellows, rozijnen en alles wat je er verder in wilt doen en het is altijd lekker :) (het liefst zonder de rozijnen en de marshmellows). (Afgelopen week hadden we ook carrot cake, chocolate beetroot cake, fruit biscuits, gluten free lemon sponge cake, en ik denk dat dat het was, een heleboel cake dus…)
Verder heb ik op mijn werk rustig aan gedaan, heb niet veel gedaan gekregen in het lab omdat ik op mijn bestellingen aan het wachten was, maar ben ook een avondje met Will naar het ziekenhuis geweest om 100 bloedsamples te analyseren (gelukkig waren daar machines voor). Binnenkort kan ik weer hard aan het werk, want de bestellingen zijn weer binnen.

In de weekenden (behalve dit weekend) een beetje rustig aan gedaan, boodschappen, huishouden, een rondje gewandeld, en met wat mensen naar de pub geweest.

Woensdagavond wilden Marianne en ik Irish dancing uitproberen, maar toen we in de pub aankwamen hoorden we dat dat pas over een paar weken begint. Om toch maar iets typisch Iers te hebben gedaan, hebben we maar een lekkere Irish coffee gedronken, voordat we naar huis gingen.

Irish people don’t play volleyball
Vrijdagavond ben ik voor het eerst gaan volleyballen, en toen ik bij de receptie op de jongen stond te wachten, kwam er een bekend gezicht binnenlopen. Een van de volleyballers uit Wageningen (Elisabeth) is ook in Limerick om vakken te volgen, dus waar zou je elkaar anders tegenkomen als op de volleybaltraining.

Afgelopen zaterdag zijn Marianne en ik naar Cork geweest, daar hebben we eerst rondgelopen op advies van het tourist office, maar hadden niet echt een idee waar we naartoe gingen, dus uiteindelijk zijn we maar naar de universiteit gegaan, want die zou erg mooi, en erg anders dan die van Limerick zijn. Daarna zijn we doorgelopen naar Finn Barre Cathedraal, en toen naar een parkje in de stad. Een van de dingen die we niet mochten missen was de English market, een grote indoor permanente markt, met allemaal standjes met lekker eten.

Vandaag weer een trip gepland, deze keer niet zo vroeg als op zaterdag. Het plan was om naar de aran islands te gaan, maar toen we in Doolin aankwamen zeiden ze dat we wel op de eilanden konden komen, maar dat er geen ferry’s meer teruggingen om 17.00 door de storm. Daarom hebben we de Cliffs of Moher cruise gedaan, maar we hadden eerst een uurtje om los te lopen langs de kust, het zonnetje kwam nog tevoorschijn en het was erg mooi. Daarna de boot op, onze gids vroeg nog of we het zeker wisten, maar eigenwijs als we zijn gingen we toch. De zee was redelijk wild en de boot ging goed op en neer (Marianne: it's like a rollercoaster!), maar we hadden erg mooi zicht over de cliffs. Op de terugweg met de boot hadden we het allebei wel gehad met de golven, en waren weer blij dat we op de kant stonden. Toen we doorweekt van de boot afkwamen en lekker warm in de bus zaten reden we door naar Lisdoonvarna, een dorpje van ongeveer een straat en een plein, waar de hele maand het matchmakerfestival was! Hier eerst een lekkere warme chocomel gedronken omdat we het nog steeds koud hadden, daarna door de straat gelopen om te kijken waar de leuke jonge mannen waren! Helaas was de gemiddelde leeftijd in de verschillende bars ongeveer 73 jaar, maar het was toch erg grappig om een keer te zien. Omdat we de touringbus voor ons alleen hadden werden we na afloop bijna thuis afgezet, wat een luxe!

Tot de volgende keer!
Esmee

• 16 September 2012 - 23:03

Nel (mama):

Hé Esmee, lijkt me wel geslaagd en ook zo'n nat pak op de boot is toch ook echt Iers nietwaar!
    Liefs mam

• 17 September 2012 - 11:46

Karen:

wat leuk allemaal! =)

Xxx

• 18 September 2012 - 07:19

Agnes Dings:

Hoi esmee,
    Ik heb vluchtig (moet gaan werken) gedeelte van je verhalen gelezen.
    Fijn dat je vanalles bekijkt in ierland en dat je lekker bezig kunt zijn.
    Maak er nog een fijne tijd van, groetjes
    Tante agnes

• 22 September 2012 - 20:39

Karlijn:

Lieve Esmee!
    Wat een mooi verhaal weer :) Ik heb ervan genoten het te lezen. Is de Irish coffee net zo lekker als in Nederland? En heb je een foto van de gluten free lemon sponge cake? :P Hij klinkt spacy :D
    Het klinkt erg gezellig daar.
    Tot Skype!! :D
    xxxje

• 23 September 2012 - 11:33

Tante Lenie:

Esmee,

Mij lijkt het Limburgs gebak toch lekkerder dan al die Irish chocolate cake!

groeten ,
    tante Lenie